Welcome to Forum po moj merak @ VladicinHan.com

Forum po moj merak @ VladicinHan.com

Author Topic: THE RASTAFARI RELIGION  (Read 4337 times)

0 Members i 1 gost pregledaju ovu temu.

12 Jul, 2008, 14:36:39
  • Starac Focho
  • *****
  • Posts: 1.637
  • Ocena: +141/-17
  • Gender: Male
  • Peace,love and prosperity!
    • http://reload.vladicinhan.com/
                                                                                                     The Rastafari Religion


ORIGINS: THE GARVEYITE AFRICAN ORTHODOX CHURCH:  Marcus Garvey je bio Jamajcanski crni nacionalisticki lider cija Universal Negro Improvement Association (UNIA) bila jedna od najuticajnijih Black Power organizacija 1920 godine. Iako je i sam bio Rimski katolik, Garvey je ohrabrivao svoje pristalice da zamisljaju Isusa kao Crnca id a osnuju sopstvenu crkvu Nova crkva nije bila ni katolicka ni protestantska, a ime orthidox je prihvaceno i filozofija je rodjena.
Africka Pravoslavna Crkva usla je u pregovore sa Ruskom Mitropolijom, da bi presla pod Pravoslavnu nadleznost. Na zalost, ovi pregovori su prekinuti. Mitropolija je zahtevala neprihvatljiv stepen administrativne kontrole, dok su Garvisti zeleli da promovisu doctrine koje su oni zeleli. Africki Pravoslavni biskup je odbacio autoritet pape iako je grupa bila slcna Rimskoj Crkvi.

Garvinisticka crkva ima hiljade pripadnika na tri kontinenta, i postala je symbol anti kolonijalizma u Keniji i ugandi. Africki Pravoslavci u ovim zemljama su postali deo Grcke Patrijarsije u Aleksandriji i u potpunosti postali pravoslavci. Isti process se ponovio i u Gani, gde je Fr. kwami Labe, maturant St.Vladimir Seminary iz New Yorka, izgradio snaznu Pravoslavnu zajednicu koja se zasnivala na Garvinistima.

MORE ORIGINS: THE BLACK ISRAELITES. Crni robovi su se uvek osecali progonjeni kao Hebreji, a cak su i tvrdili da su oni ustvari Jevreji. Ovaj pokret je verovatno pokrenut u US tokom vremena ropstva. Sirenje ovih informacija u vezi sa Jevrejskom “Falasha” zajednicom u Etiopiju ubrzalo jeras Crnog Judaizma tokom kasnog 19 veka, a Jevrejske sekte se emigrirale u severna geta zajedno sa Muslimanima. Broj ovih, slicnih grupa sa istim poreklima ostaju aktivne i danas.
Vecina ovih grupa (nekoliko njih vrlo anti – Semistickih tvrdeci da su bas oni “pravi Jevreji”), se u velikom slucaju “Hriscani”, ali prihvatajuci i Old Testament”. Stalno tvrdeci da su belci izoblicili tekstove iz Biblije, a da oni pokusavaju da “preurede” tekstove.

Jedan od ovih tekstova od vaznosti u ovoj prici je Holy Piby, okultna biblija, prevedena od strana “Amharica” prikazivajuci razaranje “belog Vavilona” i povratak Izraelaca u Afriku, pravi Zion. Piby je prihvacen od strane Rastafarijanaca kao izvor njihovih liturgijskih tekstova.

GARVEY THE PROPHET: Marcus Garvey je u istorijskim knjigama opisan kao politicki lider koji je crnu rasu ekonomski priblizio beloj. U stvarnosti on je bio prorok , prethodnik Haile Selassia. Opisujuci mnoga cuda i prorocanstva, predvideo je d ace “mocni kralj’ da se uzdigne na tlu Afrike i doneti pravdu potcinjenima. Kada je Princ (Ras) Tafari od Etiopije krunisan za Imperatora, mnogi Jamajcani su tvrdili da su se Garvijeva prorocanstva ispunila. Ras Tafari pokret je rodjen.
Garvi je i sam bio ziv, iako se pokret raspao, a on sam bio zatvoren zbog poslovne prevare. Garvi nije bio obozavalac Haile Selassia, jer je ropstvo u Etiopiji i dalje postojalo, napadajuci Rastafarijance kao lude fanatike. On je kako bilo nastavio da siri Garvinisticki pokret, navodeci da je cak i Jovan Krstitelj imao sumnji u vezi sa Hristom.

THE CLASSICAL PERIOD: Od 1930 godine do sredine sezdesetih godina, Rastafari je bio lokalni Jamajcanski religiozni pokret za nekoliko uticaja sa strane. Nekoliko Garvinistickih vodja su nezavisno objavile da je Haile Sellasie ispunio Garvijevo prorocanstvo, i pokret je ostao dominantan od strane nezavisnih vodja koji su imali razlicita tumacenja. Ne samo da su osnovali “Rastafarijansku Crkvu, vec su i uspostavili kanonska prava koja su se zasnivala na Holy Pibyu i King Jamesovoj Bibliji uzimanih od razlicitih vodja, ali obe proglasena kao “tacne”.

OVERSTANDING: Ova “anarhija” je potvrdjena od strane klasicnih Rasta. Rastafari nije bila ni religija, ni humanitarna oranizacija niti filozofija, ali aktivno postovajuci volju JAH (Boga) i prihvatajuci je. Klasicne Raste su u vecini bili seljaci Treceg Sveta, ali su se pridruzili Rastafari pokretu u skoro Talmuidistickom duhu, zadrzavajuci “razloge”- delom teoloska debata, delom sastanci na kojima su se molili – gde su pokusavali da saznaju Istinu.
Njihova tumacenja su kako bilo, bila razlicita od Protestantskog tumacenja Biblije. Oni su sasvim sigurno bili ubedjeni d ace istina doci, d ace bozanstvo stici kroz Istinu. Istinu covek ne moze sam spoznati ali “Jah Jah come over I&I” i manifestuje se u Jednom koji je Istina.

MYSTICISM: Rana Rasta misticka iskustva odlikuju su fizickim prisustvom JAH kroz dredove. Misticke zajednice su uzimale frazu “I&I” (koja moze da znaci Ja, mi ili cak ti, kroz prisustvo JAH), ili jednostavno “I” u kontrastu sa Jamajcanskim dijalektom “Ja”.

COMMUNITY:
Mnoge Rastesu zivele(i danas zive) u kampovima kojima upravljaju Vodje. Dredovi predstavljju vladavinu “itala” dijetalnog koda koji ima duhovno znacenje. Muskarci su uglavnom gajili bradu (za razliku od Jamajcana iz klasicnog perioda, a uzrokovani socijalnom i religijskom diskriminacijom, tako da su Raste koje su imale posao cesto nazivani “baldfaces” koje su zadrzavali svoju tajnu.
Poznati “dreadlocks” su postali rasprostranjeni tokom klasicnog perioda sa kod glavnih predstavnika dread, onih koji su prihvatili zavestanje Nazareta. Skorasnja istorijska istrazivanbja pokazala su da su dreadlocks popularizovani od strane monaskog pokreta, koji je potkopavao autoritet i moc Vodja. Ovi monasi, zavestani na celibate skoro puritanski “nyabinghi ratnici” objekti praktikovali su paganska obelezja Rastafarija, a nastavili su da koriste dredove u ritualnim vezbama asocirajuci na folk Jamajcanske seljake.

HINDUISM: Jos jedan izvor “paganskog” misljenja u Rastafari je bio regionalno upraznjavan od strane hiljada Istocno Indijskih radnika deportovanih na Jamajku posle prekidanja ropstva. Klasicni Hinduizam je bio vodeca religija u WestIndies, posebno Trinidadu, ali njihov uticaj na Rastafari je bio neznatan. Zbog dredova, pusenja marihuana mnoge putujuce askete su trazile utociste u Rasta kampovima. Hindu doktrina reinkarnacije je prihvacena od strane mnogih dredova, najvise zbog tvrdnje da je su vecina danasnjih Jamajcana ustvari reinkairani Izraelci, sto je znacilo da vecina dredova nije licno zivela pre, ali zbog solidarnosti svojih predaka koji su bili velikodusni”vraceni su kroz vreme”.

REPATRIATION: Oko nekoliko stvari sve Vodje su se slagale, da je Haille Selassie “bozansko” id a je zeleo da stvori New World Blacks u Africi, i oko toga da su sve Vodje reikairane. Ovo je dalo Rastafari pokretu politicku dimenziju; svi Rastafarijanci, su bez izuzetaka zeleli da osmah predju u Etiopiju. Ovo je bila situacija koja je premasila Zajonizam, nesto sa cime vlast Jamajke nisu mogle da se izbore. revolucija je jedna stvar, ali slogan Rasta nije bio “moc narodu” vec “pustite moj narod da ide’. kako je vreme prolazilo, frustracija Rastafarijanaca zbog neispunjenog zahteva postala je eksplozivna.

Situacija je postala prilicno napeta posle 1954 godine kada je jedan od vodja oformio mini Rasta drzavu poznatu pod imenom Pinnacle, drzanu pod vlascu Vodje Leonarda Howella koji se proglasio tradicionalnim Zapadno africkim poglavicom. Howellove pristalice su se preselile u Kingston, a pokret se od ruralnih seljackih separatista preselio u geta glavnog grada. Kasnih pedesetih i kasnih sezdesetih godina nekoliko Rasta odbacilo je ne nasilno ucenje svih Vodja i podiglo nekoliko nasilnih ustanaka koji su kulminirali sa nekoliko mrtvih u razmeni vatre izmedju Rasta i Britanskih trupa.

Sa ovim nasiljem egzistencija Rasta dosla je do (negativne) svetske paznje; vecu pozitivnost je stekla popularnost Rasta reggae dance muzike. Klasicnom periodu izolacije konacno je dosao kraj.

THE ETHIOPIAN WORLD FEDERATION (EWF):
Kao jedina Africka zemlja koja se pominje u Biblije i jedina Africka nacija koja se uspoesno suprotstavila kolonijalizmu, Etiopija je uvek pominjana kao Novi Crni Svet, ali pravo anacenje tog pojma bobila je tek posle Drugog Svetskog rata. Godine 1937 vlada Haile Selassia u egzilu osnovala je EWF ba bi povecala finansijsku i politicku pomoc Crnih nacionalistickih grupa sa Zapada. Posle rata, EWF nastavlja da postoji u razlicitim formama, dekada potpuno pod lokalnom kontrolom ali uvek obezbedjujuci bar neke kontakte sa Abysiniom.

TRINIDAD & TOBAGO: Godine 1940 Garvitski biskup poi menu Edwin Collins osnovao je, kako je on govorio legitimnu Copticku crkvu pod jurizdikcijom Patrijarha Aleksandrije. Kako bilo Garvitski Kokpisti su bili blizi africkoj Pravoslavnoj Crkvi nego Egiptu, a njihovo kanonsko pravo bilo je podeljeno. Godine 1952 garvisticko Kopitska dijeceza se odvojila i presla pod jurisdikciju Adis Abbebe. Klerici koji su emigrirali iz Afrike i organizovali potpuno kanonsku crkvu na ostrvima. Trinidad je uspesno poglavlje Etiopijanskog Pravoslavlja: klerici su se brzo sirili i uspesno organizovali u celoj zemlji i Gijani.

ABBA LAIKE MANDEFRO:
Godine 1959 Garvinisticka Kokpitska organizacija u New Yorku pokusala je da poboljsa svoj kanonski status. Arhiepiskop je otisao u Etiopiju, odakle se vratio sa grupom Etiopijskih svestenika i dekana koji su dosli da studiraju na Americkim univerzitetima. Ovi klerici su skoro odmah prekinuli sve odnose sa Garvinistickim Kopticima,kako bilo i okrenuli se potrebama emigranata iz Etiopije; Garvinisticki Koptici  koji su ih sponzorisali okrenuli su se od njih. Jedan od mladih svestenika u to vreme ubrzo je postao glavni predstavnik Etiopijskog Hriscanstva u Americi. To je Laike M. Manderfo, sada arhiepiskop Yesehaq Zapadne Hemisfere koga su mnogi nazivali Apostolom Kariba.

THE EWF IN JAMAICA: Kada se ogranak EWF-a otvorio na Jamajci 1938 godine, skoro odmah je preuzet od strane Rastafarijanaca, u najvecem slucaju od Vodja Joseph Hibberta i Archibalda Dunkleya. Oba coveka su bili priznati mistici u all-Black”Coptic”Masonic lozi u Costa Rici; neki ce medjutim naci ironiju u tome da niko drugi osim  njih dvojice se nije nasao odgovornim za osnivanje Hriscanstava na Jamajci!

"GROUNATION DAY": Ovaj deo mozete procitati u clanku: “The State Visit of Emperor Haile Selassie I” u temi H.I.M. Haile Selassie I


THE JAMAICA MISSIONS:
Godine 1970 Hibbert poziva Abba Laike Mandefra da zapocne vangelizaciju rastafarijanaca kao osoba. U razmaku od oko godinu dana krstio je 1200 dredova i osnovao fondaciju kako bi crkva rasla. Takodje je stvorio strasnu opoziciju sastavljenu od onih Vodja koji su ucili da je Haile Selassie bio olicenje Jah i koji trazili “krstenje u ime Ras Tafarija”. U Montego Bayu, samo jedan dred je prihvatio Hriscansko krstenje; Laike Mandefro ga je krstio ahadu – “One Man”.

THE ECUMENIST CRISIS: Velika kriza je udarila mladu crkvu 1971 godine, kada su javne sluzbe obelezavale devetu godisnjicu nezavisnosti Jamajke koja se odrzala u Kingstonu. Anglikanski, Rimo Katolicki i hriscanski klerici su ucestvovali u svecanosti. Raste su skanalizovane cinjenicom da se Hriscani  mole sa predstavnicima ‘laznih religija”, stotine pokstenih clanova se preobratilo i cela misija je bila izgubljena. Vecina ovih ljudi se bez sumnje pridruzila organizaciji rastafarijanskih crkava, gde su poceli da zamenjuju stari tradicionalni system Vodja, i uskoro izvrsili veliki stepen uticaja na Etiopijansko Hriscansku liturgiju i teologiju.

EWF RASTAFARI: Pored sinkretickih, jeretickih grupa, legitimni Hriscanski Rastafarijanski Pokret, postao je jedan od glavnih od Jamajcanskih crkvi. EWF pod voddjstvom Dunkleya i Hibberta imao je veliki prestiz, isticajuci korene pokreta u Garvinizmu i direktno Jamajci. EWF je imao politicke i socijalne aspekte i kulturalno obelezje klasicnog Rastafarija rigorozno ispravljajuci kanonizovajuci Hriscanstvo, predstavljasuci Imperatora kao sveo zivo olicenje Jah, ali ne obozavajuci ga. Prvi koraci prema Hriscanskoj Jamajci su preduzeti – od strane ljudi koji su zeleli da napuste zemlju sto je pre moguce.

REGGAE: Ovo je takodje bilo i vreme kada je reggae muzika bila na vrhuncu popularnosti, i kada su eksolicitni religiozni tekstovi obelezavali reggae muziku. Vecina popularnih bendova su bili Hriscani, kao The Abyssianians, bend sa svestenickim i monaskim vezama. Porodica reggae superzvezde Bob Marleya, je u vecini bila hriscanska dok je Bob vacinu svoje karijere proveo kao clan sekte Twelve tribes. U svojim poslednjim godinama, umiruci mlad od raka, Marley je doziveo neverovatnu duhovnu transformaciju (kao i muzicku) koja je recultovala njegovim krstenjem; njegova Pravoslavna sahrana 1981 godine bila je posecena od strane desetine hiljada vernika.

THE SHEARING OF LOCKS:Haile Selassie je umro 1975 goduna. Etiopijancka Crkva, kao mnoge druge hriscanske crkve po komunistickom vladavinom prezivljavala je ogroman pritisak od strane vlasti, koji je uspela da prezivi delom zbog kompromisa sa vlastma. Godine 1976 od svih Hriscanskih Rasta zatrzeno je da odseku svoje dredove. Secenje dredova, ekstremni potez, reziltirao je velikim brojem posledica u istoriji pokreta.

SYNCRETISM:Etiopijanska Hriscanska Crkva sirila se Karibima zahvaljujuci Ras Tafari pokretu. Dok su samo visi slojevi Rasta u stvari bili Hriscani, skoro svi su bili pod uticajem Hriscanstva. Makwamya (stap za moljenje u Etipijanskom klericizmu) je usvojen od strane dredova. Rastafarijanski slikari su bili pod uticajem ikonografije.

THE TWELVE TRIBES OF ISRAEL:
Je verovatno jedna od najuticajnijih i najpoznatijih sekti. Osnovana 1968 godine od strane Vernona Corringtona, Tribe je verovala da je Haile Sellasie Isus hrist vracen na tron kao Kralj; Drugi Dolazak se vec odigrao. Ova organizacija je imala veliki broj pristalica ukljucujuci neke od najpoznatijih reggae pevaca sedamdesetih godina Slike su prikazivale dva klericno-pokrivenih glava dreada pre otvaranja Kraljevskih Vrata – iza kojih se vidi samo planine i crveno nebo.

"PRINCE" EDWARD EMMANUEL: Osnivac jos jedne poznate sekte, bio je poznati Vodja klasicne ere, odgovoran za osnivanje prvog “Nyabinghi”, Rastafarijanskog sinoda 1958 godine. Princ je vec bio kontraverzna licnost koja je tvrdila da je deo Svetog Trojstva zajedno sa Haile Selassieom i Marcusa Garveya, nadao se dace Nyabinghi prihvatiti njegovo tvrdjenje (sto nije bilo slucaj). Posle cega je Prince od svoje grupe pristalica stvorio organizovanu crkvu kompletirajuci je dogmom, liturgijom, hijerarhijom, i nekom vrstvom monastva.

THE ZION COPTIC CHURCH:  crkva koju su osnovali beli hipici sredinom sezdesetih godina. Koptici kako su sebe nazivali insistirali sun a legitimnoj jurisdikciji. Otisli su mnogo dalje od kanonskog prava unoseci klasicni Rastafarijanizam u zivot crkve, postanje dredova, nyabinghi bubnjeva itd. sto im je pomoglo da steknu veliki broj pristalica. Uspeh se odlikovao velikim materijalnim bogatstvom (jer su vecina njih bili veliki Jamajcanski zemljoposednici). Njihove gnosticke teorije su koriscene kao opravdanje za koriscenje marihuana.

GANJA: Raste ne puse marihuana bez ikakvog razloga. Vecina Rastafarijanskih ucitelja upraznjava ritualno koriscenje marihuana kao”trave mudrosti” privatno i u meditaciji. Argumentujuci da je gandza “zelena trava” u King Dzejmsovoj Bibliji.


 Michael going to bring them, bring them to the Orthodox Church.
No matter what they do, no matter what they say.
Gabriel going to bring them, bring them to the Orthodox Church.
Raphael going to bring them, Uriel going to bring them,
Sorial going to bring them, Raguel going to bring them,
Fanuel going to bring them, bring them to the Orthodox Church.



 
Old pirates, yes, they rob I
Sold I to the merchant ships,
Minutes after they took I
From the bottomless pit.
But my hand was made strong
By the hand of the Almighty.
We followed in this generation, triumphantly.
Won't you help to sing these songs of freedom?
Cause all I ever have: redemption songs,
These songs of freedom.






By Norman H. Redington
« Last Edit: 12 Jul, 2008, 14:47:51 by Ceka »
Uspesan covek nije onaj koji redja diplome, vec onaj koji ima ideju koja pokrece i njega i sve oko njega!

http://reload.vladicinhan.com
FACEBOOK: Reload festival - Vladicin Han
12 Jul, 2008, 14:37:45
Reply #1
  • Starac Focho
  • *****
  • Posts: 1.637
  • Ocena: +141/-17
  • Gender: Male
  • Peace,love and prosperity!
    • http://reload.vladicinhan.com/
Colors: Rasta zastava Rastafarijancima predstavlja simbol patnje crnog naroda. Zastava je trobojna; crvena, žuta, zelena. Crvena predstavlja krv crnog naroda koja se prolivala stolećima, žuta označava ukradeno zlato, a zelena označava izgubljenu zemlju Afrike.

Lion: Na zastavi se često može videti i prikaz lava. On simbolizuje kraljevsko poreklo Haile Selassiea, snagu crnog naroda, te dva lica iste stvarnosti, početak i kraj. Naime, poznato je kako se lav smatra kraljem svih životinja, da lavovi nastanjuju Afriku, te se lav često koristi kao simbol za hrabrost, no takodje se može uzeti i kao metafora za krvoločnost, simbol predatora nad plenom, dominaciju, u ovom slucaju belaca nad crncima. Rastafarijancima su takodje važni Davidova zvezda, te dve svete knjige; Kebra Nagast i Holy Piby.

David Star:
Davidova zvezda se uzima kao simbol veze izmedu Haile Selassiea i kralja Davida, no i kao simbol progonstva crnaca poput Izraelaca, a Davidova zvijezda je simbol Izraela. Holy Piby, takodje poznata pod nazivom'' Crnacka Biblija '' smatra se spisom najbližim originalnoj Bibliji, za koju se medu crncima, pre svega Rastafarijancima smatra da je napisana na Amharicu, stolecima smatranim službenim jezikom Etiopije, i navodno prvim jezikom covecanstva. Naime, oni smatraju da je prvobitna Biblija promijenjena od strane Babilona 2 , prvobitnih crkvenih ucenjaka kako bi Boga i njegove proroke pretvorili u belce, te time ga približili sebi, prekrivsi dokaze o uzvišenosti crne rase, te porocima bele rase.
Kebra Nagast, takodje poznata pod nazivom '' Knjiga slave kraljeva Etiopije '' je izvoran spis legende koja potvrduje Haile Selassiea kao potomka kralja Solomona, te prikazuje istoriju Solomonske loze. Ona se smatra glavnim prikazom preobracenja etiopskog naroda od stvaranja sunca, meseca i zviezda od strane Boga, tj. prelazak na monoteisticko verovanje u jedno vrhunsko transcendentalno bice. Nije poznato tacno vreme njenog nastanka, niti ko ju je napisao, nali nagađa se da je nastala u periodu od 1270-1285 godine.
« Last Edit: 12 Jul, 2008, 14:49:35 by Ceka »
Uspesan covek nije onaj koji redja diplome, vec onaj koji ima ideju koja pokrece i njega i sve oko njega!

http://reload.vladicinhan.com
FACEBOOK: Reload festival - Vladicin Han
12 Jul, 2008, 14:38:30
Reply #2
  • Starac Focho
  • *****
  • Posts: 1.637
  • Ocena: +141/-17
  • Gender: Male
  • Peace,love and prosperity!
    • http://reload.vladicinhan.com/
Babylon:”Babylon” je Rastafarijanski izraz za za belu politicku strukturu moci koja je drzala potcinjenu crnu rasu vekovima. U proslosti, Raste su tvrdile da crnci psihicki ugrozeni ropstvom. U sadasnjosti Raste osecaju da su crnci jos uvek potcinjeni politicki prevareni od strane belog coveka. Cilj Rastafarijanaca je da pokusaju da podsete crnce na njihovo zavestanje id a ih podignu protiv Babylona.

Jah: Rastafarijansko ime za Boga je Jah. Prisustvo Jah u Svojoj deci i u svetu je trijumf nad mucenjima svakodnevnog zivota. Etiopija posebno, a i cela Afrika u globalu je za Rastafarijance raj na Zemlji. Kako bilo, nema zivota posle smrti, niti pakla kao u Hriscanskom verovanju.
Rastafarijanci su redefinisali jezicku sintaksu sebi, davajuci znacenje vecim logickim konstrukcijama redefinisuci ih prema svojoj svakodnevnoj terminologiji. Specificni primeri u Rasta kulturi ovog redefinisanog jezika su:
-   “Overstanding” zamenjuje “razumevanje” postavljajuce jednog u bolju poziciju.
-   “Irie” je termin koji oznacava pozitivna osecanja ili da opise sve sto je dobro.
-   “Livication” oznacava rec “posvecenje” jer Raste osecaju posvecenost sa smrcu.
-   “Downpression” zamenjuje ‘potcinjavanje”, jer logicno pritisak se oseca sa pozicije moci prema zrtvi.
“Zion” oznacava raj ili Etiopiju, u kontradikciji sa generalizacijom asocijacije na termine iz Evropskih religioznih kultova

Kratka lista vaznih datima:
-   23 jul – proslava rodjenja Tafari Makonnena (Haile Sellassia)
-   17 avgust – rodjenje Marcusa Garveya
-   27 avgust – objava smrti Haile Sellassia I
-   11 septembar – Etiopijanska nova godina
-   2 novembar – godisnjica krunisanja Ras Tafari Makonnena - Haile Sellassie I Power of the Holy Trinity, Two Hundred and twenty-fifth Emperor of the Solomonic Dynasty, Elect of god, Lord of lords, Negus Negast kings of kings, Conquering lion of the tribe of Judah.

« Last Edit: 12 Jul, 2008, 14:51:06 by Ceka »
Uspesan covek nije onaj koji redja diplome, vec onaj koji ima ideju koja pokrece i njega i sve oko njega!

http://reload.vladicinhan.com
FACEBOOK: Reload festival - Vladicin Han
12 Jul, 2008, 14:39:33
Reply #3
  • Starac Focho
  • *****
  • Posts: 1.637
  • Ocena: +141/-17
  • Gender: Male
  • Peace,love and prosperity!
    • http://reload.vladicinhan.com/
History of the Kebra Nagast

Taken from the Introduction by Miguel F. Brooks, Red Sea Press, Inc. 1996

The history of the departure of God and His Ark of the Covenant from Jerusalem to Ethiopia, and the establishment of the religion of the Hebrews and the Solomonic line of kings in that previously pagan country.
The exact form of the Ethiopian legend that makes the King of Ethiopia to be a decendant of Solomon, King of Israel, by Makeda, the Queen of Ethiopia, better know as the Queen of Sheba.


Kebra Nagast ili Knjiga Velicanstvenih Kraljeva Etiopije, postoji vec vise od hiljedu godina, i sadrzi istinitu istoriju porekla Solomonove krvne linije kraljeva Etiopije. Daje istorijski prelazak Etiopljana od obozavanja sunca, meseca i zvezda do Lord God of Israel.

Bilo je ovo doba  Evropskih osvajanja i kolonicazije Africkog kontinenta, kada sepovecao intereset za legendarnu zemlju “Prestor Johna”. Hriscansko kraljevstvo u srcu Afrike u moru paganskih naroda, zaokupilo je paznju nekoliko Evropskih istrazivaca. Spanci i Portugalci su se nadali d ace u ovom kraljevstvu naci moguceg snaznog saveznika protiv Islama i  rastuce moci Otomana.

Jedna od najranijih kolekcija dokumenata o zemlji “Negus”(Kralj) je dosla iz pera Francisco Alvareza, pravnog zastupnika koga je Emanuel, Kralj Portugala, poslao Davidu, Kralju Etiopije, pod Ambasadorom Don Rodrigo de Limom. U izvestaje ove misije, Alvarez je ukljucio opise Kralja Etiopije i opise Portugalcima o navikama Etiopljana, koji su stampani 1533 godine.

U prvoj cetvrtini 16 veka, PN Godinho je izdao tradicije o Kralju Solomonu i njegovom sinu menyeleku preuzevsi ih iz Kebra Nagast. Dalje informacije o sadrzaju Kebra Nagast nam je dao Baltazar Téllez (1595-1675), autor knjige Historia General de Etiopía Alta (Coimbra, 1660). Izvori njegovog rada su istorije Manuela Almeide, Alfonsona Méndeza i Jerónima Loba.

Medju najkompletnijim, barem znanim, prevodima Kebra Nagast je izuzetni rad Enriqa Cornelio Agrippa (1486-1535), Historia de Etiopía (Toledo, 1528). Agrippa je bio alhemicar, ekspert magijske nauke i Cabale i fizicar Kralja, radio je za Maximiliana I i Charlsa V; na kraju je bio zatocen u tamnici Grenobl po naredjenju francisa I, gde je i umro.

Informacije sa Arapskog, originalnog jezika Kebra Nagast daje nam Jezuitski svestenik Manuel Almeida (1580-1646) u svom  delu Historia de Etiopía. Manuel Almeida je poslat kao misionar u Etiopiju, gde je imao priliku da prouci Kebra Nagast iz prve ruke, poznavajuci njen jezik. Njegov prevod je neprocenljivi rad. Njegov brat, Apollinare, je takodje poslat u ovu zemlju kao misionar, zajedno sa dva svoja pratioca je izgladne da smrti u Tigru.

Ova knjiga nam nije bila poznata sve do 18 veka kada je James Bruce of Kinnaird (1730-1794) poznati Britanski istrazivac, objavljujuci svaja putovanja o potrazi za ovim delom, izvorima sa Nila, kada su odredjene informacije ove izvanredne knjige postale dostupne samo u odabranim krugovima teologa.
Kada je napustao Gondar, Ras Michael, mocni “Wazir” Kralja Takla Haymanota mu je poklonio nekoliko vrednih Etiopijskih prevoda medju kojima je bila i kopija Kebra Nagast. Kada je treca edicija njegove Travels in Search of the Sources of the Nile objavljena, u njoj se pojavio i opis sadrzaja originalnog prevoda. Ovaj dokumenat je predat  Bodleian Library na Oxford University.

Nijedan od prevoda Kebra Nagast ne daje nikakve indicije o identitetu njenih autora, vremenu kada je napisani, niti o oslovima pod kojim je nastala. Vecina ucenih ljudi smatra daje, kako bilo, nastala ubrzo posle pada "Solomonic line of kings", kada je presto Etiopije preuzet od strane Yekuno Arnlaka koji je vladao od 1270 do 1285 godine.
Uspesan covek nije onaj koji redja diplome, vec onaj koji ima ideju koja pokrece i njega i sve oko njega!

http://reload.vladicinhan.com
FACEBOOK: Reload festival - Vladicin Han
12 Jul, 2008, 14:40:40
Reply #4
  • Starac Focho
  • *****
  • Posts: 1.637
  • Ocena: +141/-17
  • Gender: Male
  • Peace,love and prosperity!
    • http://reload.vladicinhan.com/
Black Power

Source: J.C. Albert and S.E. Albert, eds., The Sixties Papers [Praeger, 1984]



Black Power je bio politicki pokret sredinom sezdesetih godina koji se sirio rasnu svest medju crncima u USA. Robert Williams, koji je osnovao Monroe, NC odeljak NAACP, a kasnije je otisao u egzil na Kubu i Kinu, bio je prvi koji je koristio ovaj termin u kasnim pedesetim godinama. Williams, je prvi objavio pesmu Raya Durema koristeci frazu “Black Power” u Americkom politickom kontekstu.

Pokret je nastao iz ranijih civilno pravnih pokreta, ali znacenje cesto varira. Za neke Afro-Amerikance, Black Power predstavlja rasno dostojanstvo i samopostovanje (slobodu od belog autoriteta u ekonomskom i politickom smislu). Za druge ima je ekonomsko orijentisan.

Predvodjen od strane Malcolma X, Black Power pokret je ohrabrivao Africko-Americke zajednice, pre nego sto je podsticao borbu za kompletnu integraciju. Black Panther Party for Self Defense je bila vazan deo Black Power pokreta. Po stavovima Roberta Williamsa, Carmichael je odigrao kljucnu ulogu u formiranju ideologije Black Powera. Carmichael je napravio Black Power jos popularnijim, najvise kroz njegovu upotrebu u reorganizaciji Student non-violent Coordinating Committee(SNCC), tako da belci vise ne poseduju vodece odgovornosti.

Neki Afro-Amerikanci su videli kulturalnu nezavisnost i istoriju i prave korene crnackog identiteta kao njihovog udela u pokretu. Ovo je bilo misljenjekao”posledica” aspekta Black Power pokreta. klasicne fraze su pripadale mizicarima: "Free your mind and your ass will follow" (George Clinton/Funkadelic) i "Say it loud, I'm Black and I'm proud" (James Brown). Prepoznavanje standarda lepote i samopostovanja bioj e integralno mocni odnos i vazni aspekt pokreta.

Ostali clanovi Black Power pokreta bili su Harold Cruse i Amiri Baraka koji su se borili da kulturalno-nacionalsticku perspektivu Black Powera prikazu stvarnosti. U svom eseju "The Black Arts Movement," Larry Neal je odjasnio delovanje Black Power Movementa. Napisao je, “politicke vrednosti black Power koncepta sada nalaze konkretno delovanje u estetici Afro-Americkih dramaturga, pesnika, koreografa, muzicara i knjizevnika”. Kao oni koji izvode”zakljucke” umetnici Black Power pokreta isticali su centralnu vaznost samopredstavljanja i produktivne autonomije.

Glavna filozofija Black Power koncepta je bila potreba crnog naroda da definisu svet prema svojim terminima. U to vreme to je ukljucivalo na revolucionarno politicku borbu za odbacivanje rasizma i imperijalizma u USA. Kako je Black Power concept poceo da se razvija i raste, takodje je poceo da gradi otpor prema belcima i nekoliko Afro-Americkih organizacija, ukljucujuci i NAACP, zbog anti-belacke poruke asocirane(sto cesto nije bilo u redu) sa Black Power.

Kada je Black Panther Party pocela da raste kasnih sezdesetih godina, postala je najveca Crna organizacija, kao ogranak Black Powera. Najvise zbog teorije da je teorija Black Power separatistick i anti-belacki pokret, zajedno sa rusenjem Black Panthera u ranim sedamdesetim godinama, Black Power concept postaje da nestaje. Kako bilo studenti Afro-Americke umetnosti i politike i dalje vide ideju Black Powera kao snaznog efekta u zakljucivanju Afro-Amerikanaca danas, iako je njihova institucija unistena, a radikalna politika diskreditovana i odbijena. U osecaju, fokusiran na kulturalnu autonomiju Black Power pokret je preziveo, i neiznenadjujuce, jaca u snazi.
Uspesan covek nije onaj koji redja diplome, vec onaj koji ima ideju koja pokrece i njega i sve oko njega!

http://reload.vladicinhan.com
FACEBOOK: Reload festival - Vladicin Han
12 Jul, 2008, 14:41:35
Reply #5
  • Starac Focho
  • *****
  • Posts: 1.637
  • Ocena: +141/-17
  • Gender: Male
  • Peace,love and prosperity!
    • http://reload.vladicinhan.com/
Lion of Judah and Judaism

U Judaizmu, Biblijski Judah (na Hebrejskom Yehuda) je originalno ime za Tribe of Judah – tradicionalno simbolizovano lavom. U Genesisu, petrijarh Jacob je nazvao svog sina Judu kao Gur Aryeh גּוּר אַרְיֵה יְהוּדָה, “Mladi Lav”( Genesis 49:9 ) kada ga je blagoslovio.
Kao rezultat povezanosti lava sa Judinim Plemenom, dominantnim plemenom medju drevnim Izraelcima i legendarnim precima Kraljevstva Jude, Judeje i modernih Jevreja, varijacije prevoda reci “lav’ koristi se kao zamena za ime Judah (Jehuda) medju Jevrejima. Kao npr. za ime Rabbi Judah Loew ben Bezalel. Loew je na Nemacko/Judejskom rec za “lava”. Popularno moderno Hebrejsko ime Ari ( takodje i Arieh ili Aryeh) se prevodi kao “lav”

Lion of Judah in Christianity

U Hriscanskoj tradiciji, lavom se cesto predstavlja Isus. Mnoge Hriscenske organizacije i manastiri koriste Lava Jude kao amblem ili cak i kao ime.
fraza se pojavljuje u Novom Zavetu, Knjizi Otkrovenja 5:5 “I jedan od vodja mi rece, Ne placi; vidi; Lav Judinog Plemena, Koren Davida, dolazi da otvori knjigu i oslobodi sedam pecata”.

Lion of Judah in Ethiopia

Etiopijanska tradicija, zapisana od 13 veka u knjizi Kebra Nagest, od strane Izraelaca koji su se vratili sa Kraljicom od Shebe prilokom njene posete Kralju Solomonu u Jerusalimu, od koga je primila osnivaca Solomonske dinastije, Menelika I. I Hriscani i Jevreji Etiopije u svojoj tradiciji poticu od Plemena Dan i Judah; koristeci Ge’ez moto motto Mo`a 'Anbessa Ze'imnegede Yihuda (“Lav Plemena Jude je pokoren”), ukljucijuci i titulu Imperatora ( Kralja nad Kraljevima ), osnivaca Solomonove dinastije.
Lav Jude se pojavljuje na staroj imperijalnoj zastavi,postanskim markama itd. a jos uvek se moze videti na terasama glavne zgrade parlamenta kao nacionalni symbol. Posle propasti Komunistickog Derga 1990 godine i isticanja Zapadnjackog stla politickih sloboda, vodeca politicka partija je uzela ime Mo'a Anbessa kao znak svog prepoznavanja.

Lion of Judah in Rastafari

U Rastafarisanstvu, “Lav Jude” predstavlja His Imperial Majesty Haile Selassie I. Raste veruju da je Selassie direktni potomak Izraelskog Plemena Jude i naslednik krvne linije Kralja Davida I Solomona, a takodje i da je lav Jude koji se pominje u Knjizi Otkrovenja.
« Last Edit: 12 Jul, 2008, 14:52:48 by Ceka »
Uspesan covek nije onaj koji redja diplome, vec onaj koji ima ideju koja pokrece i njega i sve oko njega!

http://reload.vladicinhan.com
FACEBOOK: Reload festival - Vladicin Han
12 Jul, 2008, 14:42:31
Reply #6
  • Starac Focho
  • *****
  • Posts: 1.637
  • Ocena: +141/-17
  • Gender: Male
  • Peace,love and prosperity!
    • http://reload.vladicinhan.com/
                                                                                                         Babylon


Vavilon je anticki grad u Mesopotamiji, blizu danasnjeg grada Al hilahu u Iraku, odnosno oko 88 Km juzno od Bagdada. Babilon je bio glavni grad Vavilonskog Carstva i jedan od najstarijih kulturnih, politicjih i trgovackih centara. Ime mu potice od akadske reci Babilu, sto znaci “bozija kapija”, a koja je bila prevod sumerskog imena Kadingira

Grad su osnovali Sumerani u cetvrtom milenijumu p.n.e. a prvi put se pominje na plocicama Sargona Akadskog iz 24-og veka p.n.e. kada je Saragon Akadski proglasio Vavilon prestonicom svoje drzave. Tokom narednih nekoliko vekova vaznost grada se smanjivala, a takodje i broj stanovnika u njemu. Grad ponovo dobija na vaznosti u 18-om veku p.n.e. kada postaje glavni grad Hamurabijevog carstva. Od tog trenutka Vavilon postaje glavni grad Vavilonije, mada su ga Kasiti, tokom svoje 440 godina duge vladavine, preimenovali u “Karandunijas”.

Grad je bio smesten na obema obalama reke Eufrat tako da su morali biti sagradjeni nasipi koji su ga stitili od sezonskih poplava. Bio je opkoljen sa tri velika bedema pravougaone osnove, cija je ukupna duzina premasila 8 Km; dva su bila debljine 7,80 i 7, a jedan 3,3 m. U narednim godinama Vavilon je postajao sve veci i raskosniji, ali su ga uskoro osvojili Asirci. Stanovnistvo grada se u dva navrata pobunilo protiv asirske vlasti (prvi put u doba Musezub-Marduka, a drugi put za vreme samas-sum-ukina), ali su ga asirci oba puta ponovo osvajali (prvi put Sanherib, a drugi put Asurbanipal).

Za vreme Sanheribove vlasti stanovnistvo Vavilona se stalno bunilo, tako da je Sanherib, da bi ugusio ustanke, 689-e godine p.n.e. naredio potpuno unistenje grada. Svi zidovi, palate i hramovi su bili unisteni, a ostaci baceni u kanal Arahtu. Ovaj cin rasplamsava versku svest Mesopotamije tako da nedugo zatim Sanheriba ubijaju nepoznati napadaci. Njegov naslednik Esarhadon odmah je obnovio grad, u njemu se krunisao i izgradio palatu u kojoj je provodio jedan deo godine. Nakon njegove smrt vladar Vavilonije postaje njegov najstariji sin Samas-sum-ukin koji je kasnije vodio pobunu protiv svog brata Asurbanipala Asirskog.

Jos jednom se Vavilon nasao pod opsadom Asiraca. Kralj Asur-bani-pal je brzo osvojio grad i razorio ga, ali kada je 612-e godine p.n.e. pala Niniva, Vavilon se oslobodio asirske vlasti i postao glavni grad novog Vavilonskog Carstva. Godine 605-e p.n.e. Vavilonci su pobedili Egipcane u bici kod Karkemisa i uklonili ih sa svetske pozornice. Tokom perioda nezavisnosti pod Nabopolasirom zapocelo je novo razdoblje arhitektonskih radova, a Nabopolasirov sin Nabukodonosor je od grada napravio cudo antickog sveta. Nabukodonosor je izgradio Istarinu kapiju, obnovio Etamenanski xram i izgradio semiramidine visece vrtove (jedno od sedam svetskih cuda).

Godine 538-e p.n.e. Vavilon osvaja persijski kralj Kir Veliki koji dopusta porobljenim Jevrejima Vavilona da se vrate svojim kucama. Pod vladavinom Kira i njegovog sina Darija, Vavilon je postao centar ucenja i naucnog napretka. Vavilonski naucnici su napravili zvezdane mape i uspostavili temelje savremene astronomije i metematike. Medjutim, za vreme vladavine Darija III Vavilon pocinje stagnirati.

Godine 331-e p.n.e. Darija III porazio je Aleksandra Velikog u bici kod Gaugamele. U oktobru iste godine, Aleksandar sa svojom vojskom ulazi u Vavilon. Pod njegovom vladavinom, Vavilon je ponovo procvetao kao srediste ucenja i trgovine. No, nakon Aleksandrove tajanstvene smrti 323-e godine p.n.e. njegovo carstvo je podeljeno medju njegovim generalima i slede decenije ratovanja. Zbog toga je Vavilon u potpunosti opusteo vec 275-e godine p.n.e.

Rec Vavilon danas se koristi i kao opsti symbol za multikulturalnu i multnietnisku metropolu u kojoj istodobno zajednicki zivot deli vise naroda, vera i jezika. Ponekad oznacava i veliku urbanu celinu iskvarenu porocima i nemoralom.
Uspesan covek nije onaj koji redja diplome, vec onaj koji ima ideju koja pokrece i njega i sve oko njega!

http://reload.vladicinhan.com
FACEBOOK: Reload festival - Vladicin Han
12 Jul, 2008, 14:44:08
Reply #7
  • Starac Focho
  • *****
  • Posts: 1.637
  • Ocena: +141/-17
  • Gender: Male
  • Peace,love and prosperity!
    • http://reload.vladicinhan.com/
Evo ako hoce neko da cita  O0
Uspesan covek nije onaj koji redja diplome, vec onaj koji ima ideju koja pokrece i njega i sve oko njega!

http://reload.vladicinhan.com
FACEBOOK: Reload festival - Vladicin Han
10 Avgust, 2008, 20:52:14
Reply #8
  • Starac Focho
  • *****
  • Posts: 1.889
  • Ocena: +148/-32
  • Gender: Male
  • TJM!
Админе бриши ово, 'оће Цеци да нас убаци у секту ...
Eisai sto myalo, kati magiko.. Opou pas esy tha mai panta egw na sou tragoudw.. Thryle ole ole, thryle ole ole.!!!!!
11 Avgust, 2008, 12:13:20
Reply #9
  • [Administrator]
  • Svedok istorije vladicinhan.com
  • ******
  • Posts: 2.021
  • Ocena: +290/-13
  • Gender: Male
  • Rad, rad i samo rad. Pa kolko izdržim!
    • VladicinHan.com
Treba se upoznati sa svima alternativama zbog opšteg znanja, ali i samo zbog toga. MIslim da od njega ne preti opasnost ;).
30 Avgust, 2008, 00:55:47
Reply #10
  • Stariji meraklija
  • ***
  • Posts: 224
  • Ocena: +59/-10
  • Gender: Male
  • Reload
Ceci to li su oni shto pushe one debele cigare?  ;)
The people pray for strenght and guidence, they shall prey for the mercy of the swift death. AND THE HEAVENS SHALL TREMBLE.
30 Avgust, 2008, 20:17:38
Reply #11
  • Starac Focho
  • *****
  • Posts: 1.637
  • Ocena: +141/-17
  • Gender: Male
  • Peace,love and prosperity!
    • http://reload.vladicinhan.com/
To su ti sto puse debele cigare  O0
Uspesan covek nije onaj koji redja diplome, vec onaj koji ima ideju koja pokrece i njega i sve oko njega!

http://reload.vladicinhan.com
FACEBOOK: Reload festival - Vladicin Han
03 Oktobar, 2008, 04:34:20
Reply #12
  • Mladi meraklija
  • **
  • Posts: 89
  • Ocena: +1/-0
  • Gender: Male
  • One Tribe
daj jos nesto da saznamo za crnce i zelene boje
I samo da  sve je u redu i svaki dan siguran  i svi da su tu jer nemogu sam...
03 Oktobar, 2008, 20:59:06
Reply #13
  • Stariji meraklija
  • ***
  • Posts: 228
  • Ocena: +4/-4
  • Gender: Male
  • tebraman
zelene boje....nnnnnnnnnnda.
xD
stavljam dzidzu u sarmu kad fali zacin C
06 Novembar, 2008, 02:16:32
Reply #14
  • Moderator
  • Starac Focho
  • *****
  • Posts: 1.233
  • Ocena: +101/-19
  • Gender: Male
  • Revolucija
eve za ceku rastu

Nova turistička atrakcija Etiopije, dođite da vidite kako vetar nosi ljude funnysm
Nekad sam bio neodlucan, a mozda i nisam
06 Novembar, 2008, 02:18:28
Reply #15
  • Moderator
  • Starac Focho
  • *****
  • Posts: 1.233
  • Ocena: +101/-19
  • Gender: Male
  • Revolucija
Ide Deda Mraz u Etiopiji i prilazi mu jedan decak i mu kaze: Molim te daj mi nesto, nisam jeo nista 3 nedelje. A ovaj ce: Ho ho ho ho, za onog ko ne jede nema poklona.
Nekad sam bio neodlucan, a mozda i nisam
06 Novembar, 2008, 02:19:53
Reply #16
  • Moderator
  • Starac Focho
  • *****
  • Posts: 1.233
  • Ocena: +101/-19
  • Gender: Male
  • Revolucija
Šeta parče hleba Etiopijom. Spazili ga Etiopljani i naravno, krenuli u lov na njega. Opšta frka, beži parče hleba a za njim gladna rulja juri. Uleti u neki gradić pa kroz uličice, levo, desno i izbije na neki trg a tamo u bašti kafića sedi parče salame i bezbrižno pijucka kaficu i čita novine. Onako zadihano, parče hleba mu pritrčava:
- Beži brate, poješće nas gladna rulja!
A salama odgovara:
-Samo se ti spasavaj brate, ja sam bezbedan.
- Kako to, pa oni su gladni a ti si hrana?!?
- Nisu oni još čuli za mene!
Nekad sam bio neodlucan, a mozda i nisam